یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

يک سوم پوشيدني‌هاي هوشمند بعد از خريداري کنار گذاشته مي‌شوند

ساعت

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰


اگر چه تعداد کاربراني که به خريد پوشيدني هاي هوشمند علاقه نشان مي دهند کم نيست، اما بررسي‌هاي موسسه تحقيقاتي گارتنر نشان مي‌دهد يک سوم اين پوشيدني‌ها بعد از خريداري کنار گذاشته مي‌شوند.

وايمکس نيوز- تحقيقاتي که توسط گارتنر انجام شده حاکيست 29 درصد از ساعت هاي هوشمند و 30 درصد از مچ بندهاي ورزشي و حفظ تناسب اندام بعد از گذشت مدتي از خريداري آنها کنار گذاشته مي شوند و ديگر مورد استفاده قرار نمي گيرند.

در تحقيق ياد شده بيش از 9500 نفر از مصرف کنندگان و کاربران اين نوع ابزار و تجهيزات از استراليا، انگليس و آمريکا در حد فاصل ماه هاي ژوئن تا آگوست مورد پرسش قرار گرفتند و از آنها در مورد نگرششان به اين نوع ابزار و وسايل پرسش شد.

همچنين تلاش شده تا رفتارهاي آنان در زمان خريد ساعت هاي هوشمند، مچ بندهاي حفظ تناسب اندام و عينک هاي واقعيت مجازي بررسي شود. علت اصلي عدم استفاده از اين وسايل اين بوده که کاربران آنها را مفيد نمي دانستند، از آنها خسته شده بودند يا وسايل ياد شده شکسته شده و آسيب ديده بودند.

تحليل گران گارتنر مي گويند توقف استفاده از ابزار ياد شده يک مشکل جدي براي صنعت توليد پوشيدني هاي هوشمند است و آينده صنعت مذکور را تهديد مي کند. براي حل اين مشکل بايد کارآيي ابزار ياد شده افزايش يابد تا انگيزه بيشتري براي خريد و استفاده از آنها وجود داشته باشد.

گارتنر نرخ پذيرش و تمايل به استفاده از ساعت هاي هوشمند را تنها ده درصد دانسته، اما مي گويد اين رقم در مورد مچ بندهاي حفظ تناسب اندام 19 درصد و در مورد هدست ها و عينک هاي واقعيت مجازي تنها 8 درصد است.

علاوه بر عدم تعريف کارآيي مناسب براي اين ابزار و وسايل قيمت بالاي آنها هم مانعي در برابر خريدشان محسوب مي شود. بيشترين نرخ ميزان استفاده از ساعت هاي هوشمند با 12 درصد مربوط به آمريکابوده و انگليس و استراليا با 9 و 7 درصد در رتبه هاي بعدي هستند.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو